Allmänt

Nedan villkor gäller för köp av produkter från Wellness Shop Int AB, organisationsnummer: 559086-5605 under webbplatsen http://wellnessshop.se

Köp av produkter förutsätter att du accepterar dessa villkor. Du accepterar villkoren vid köp. Du måste vara minst 18 år gammal för att köpa produkter.

Wellness Shop Int AB erbjuder sina kunder möjlighet att köpa rabatterade produkter inom Hälsokostbranschen.

 

Priser

Samtliga priser är angivna i SEK inkl. moms till privata personer.

 

Köp

Köp kan ske genom Wellness Shop Int AB:s butiker samt via http://wellnessshop.se med dator, mobil och surfplatta. Wellness Shop Int AB förbehåller sig rätten att logga kundens IP-nummer vid köp. Wellness Shop Int AB levererar produkterna främst inom Sverige men också till andra Europeiska länder.

 

Betalningar och uppgifter

Hanteringen av kortuppgifter sker hos vår samarbetspartner Payson, en PCI-certifierad betalväxel. Samtliga transaktioner hos Payson är krypterade med högsta möjliga säkerhet och Wellness Shop Int AB ser aldrig köparens kortuppgifter. Vid köp lagras ditt kort om inte annat anges. Det gör att ditt nästa köp blir enklare och att du inte behöver ha ditt kort tillgängligt för att köpa. Lagringen är tidsbegränsad och ditt kort lagras av Payson. Avtalet godkänns genom slutförande av ditt köp. Mer information finns på sidan där du anger dina kortuppgifter.

 

Kortbetalning

Betalning kan ske med bank-, betal- eller kreditkort som är kopplade till Visa/Mastercard. Inga extra avgifter tillkommer. När du köper en produkter dras beloppet från det betal- eller kreditkort eller bankkonto som du betalar med.

 

Direktbetalning

Betalning kan ske med direktbetalning med internetbank om det är någon av de svenska bankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea eller Danske Bank. Direktbetalning med internetbank är ett säkert och tryggt betalsätt som tilltalar många kunder. Tillsammans med kortbetalning och faktura är internetbetalning ett av de vanligaste betalsätten i Sverige.

 

Faktura

Betalningar vid inköp av produkter från Wellness Shop Int AB med faktura sker genom Payson Faktura.

 

P.G. eller B.G.

Kunden kan också göra sina betalningar till Wllness Shop Int AB:s Plusgiro: 82 40 66-5  och/eller  Bankgiro: 5172-8665 vid överenskommelse.

 

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör wellnessshop.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

 

Retur

Vid retur betalar kunden enligt följande:

24 timmar innan städtillfället 50% av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. OBS! Avbokningskostnad är EJ berättigat till RUT-avdrag.

 

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. För vissa produkter, såsom hygienartiklar, elektrik/elektronik, pumpar och sexleksaker, gäller även obruten plombering. Plomberingen kan bestå i en tejp eller en förseglad plastpåse som inte får öppnas för att returrätten ska kunna nyttjas.

Observera att läkemedel (även för djur), kylvaror, oplomberade sexleksaker, skönhet och hygienartiklar samt livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Om ett läkemedel returneras så kommer det att destrueras och debiteras kund. Detsamma gäller för produkter i ej uthämtade paket som går i automatisk retur till oss, samt paket med ofullständig adress som går i retur på grund av detta.

Mejla oss på info@wellnessshop.se eller ring 08-716 32 65. Vi behöver följande information:

  1. Ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)
  2. Ditt namn och kontaktuppgifter
  3. Antal och namn på de produkter som önskas returneras

Wellnessshop.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med Posten varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

 

Returadress

Wellness Shop Int AB
Box 655
131 22 – Nacka / SWEDEN

 

Återbetalning

När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar enligt Distansavtalslagen. Om du har betalat med faktura, direktbetalning eller förskottsbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

 

Retur av överblivna läkemedel

Lämna in dina överblivna läkemedel till oss för säker destruktion. De återlämnade läkemedlen transporteras till godkända förbränningsanläggningar där de bränns vid hög temperatur så att läkemedlen destrueras fullständigt. Försändelsen får väga max 2 kg. För mer information om hur du går tillväga, klicka här. Observera att pengar ej krediteras för returnerade läkemedel.

 

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift om 100 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

För ej uthämtade paket innehållande Naturläkemedel samt receptfria läkemedel gäller följande: Enligt Läkemedelsverkets föreskrifter får returnerade läkemedel inte säljas vidare eller skickas ut på nytt. Läkemedel som kommer i retur till oss, eller ej hämtats ut på ombud, måste enligt lag destrueras. Kostnaden för läkemedel i ej uthämtat eller returnerat paket kommer att debiteras kund.

 

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. EU:s gemensamma tvistlösningssida hittar du här.

Om Personuppgiftslagen

Wellness Shop Int AB behandlar all information om dig som kund, d.v.s. personnamn, e-post och övriga uppgifter, med datastöd. Behandlingen av dessa uppgifter sker dels för administration av kundförhållandet och dels för marknadsföring. Marknadsföringen till kund sker via e-post och Wellness Shop Int AB:s nyhetsbrev.

Wellness Shop Int AB kommer behandla personuppgifter som Kunden själv lämnat vid köp av tjänster. Wellness Shop Int AB ska vidta de åtgärder som krävs enligt personuppgiftslagen för att skydda sådana personuppgifter mot obehörig åtkomst, förstörelse och ändring. Wellness Shop Int AB kommer att använda personuppgifterna i samband med bokning samt leverans av beställda tjänster.

 

Cookies

Vi använder så kallade cookies och andra liknande tekniker för att se hur de digitala tjänsterna används och för att anpassa användarupplevelsen. Cookies består av små textfiler och är ett mycket vanligt hjälpmedel på internet. Cookie-filerna läses och lagras av webbläsaren i den utrustning som används för att besöka webbplatserna. Cookies och andra liknande tekniker kan också lagras i filer som ingår i digitala tjänster. Alla kunder och registrerade användare samtycker till användningen av cookies. Du kan ställa in din webbläsare att blockera cookies och du kan ta bort redan lagrade cookies. Detta kan i vissa fal försämra funktionaliteten och upplevelsen av webbplatsen.

 

Tvist

Tvist angående tolkning eller tillämpningen av detta avtal ska i första instans avgöras av svensk domstol enligt svensk lag.